Felleskjøpet kundeavis - 18.4. - 20.6.2021 - UTGÅTT - side 5 *

thumbnail - Kundeavis Felleskjøpet - 18.4.2021 - 20.6.2021 - Produkter fra tilbudsaviser - redskap, traktor. Side 5.
5 / 77

* Gjelder i alle Felleskjøpet-butikker.

Vis flere

Produkter i denne tilbudsavisen

 
- Viktig å delta i medlemsdemokratiet TILLITSVALGT PÅ TRÅDEN Navn: Kristin Thonerud (31) Bosted: Trøgstad, Viken Drift: Økologisk melkeproduksjon på drøye 500 tonn. Planteproduksjon på 1200 dekar. Dyrker både gras, korn, erter, åker- bønner og raps. Hva slags forhold har du til Felleskjøpet? Vi kjøper alt av kraftfôr, såvarer og ensilering fra Felleskjøpet. Vi har både John Deere-traktor og en del redskap fra Felleskjøpet, så det lokale verkstedet er viktig for oss på service og oppfølging. Vi er innom Felleskjøpet-butikken på Spydeberg ukentlig og leverer også kornet vårt til Felleskjøpet. Hva kan Felleskjøpet gjøre for å bli en enda bedre partner for bonden? Det er stor forskjell på bondens plass i de ulike butikkene. Selv om det er viktig å trekke forbrukerkundene til butikkene, fordi det bidrar til både økt omsetning og godt omdømme, må det ikke gå på bekostning av at bonden får tak i de varene og den fagkompetansen hun trenger. Det er også et forbedringspotensial på mottakssida på korn, så jeg er veldig glad det gjøres investeringer på den fronten nå. - Skal Felleskjøpet være bondens egen bedrift, må vi engasjere oss, sier melkeprodusent Kristin Thonerud (31). Som nyvalgt tillitsvalgt gleder hun seg til å bidra til å gjøre Felleskjøpet Agri enda bedre. Tekst: Camilla Mellemstrand. TILLITSVALGT PÅ TRÅDEN å tross av sin unge alder er Kristin Thonerud allerede P Kristoffer Thonerud, drevet hans familiegård i Trøgstad i Østfold. en erfaren melkeprodusent. Nesten ti år har hun og mannen, Savner fysiske møter Kristin ble valgt på årets digitale kretsmøte. Selv om hun mener digitale møter har klare fordeler, ser hun fram til å møte andre tillitsvalgte ansikt til ansikt. - Personlig har jeg fått med meg mange flere møter i år enn jeg gjør vanligvis, nettopp fordi de har vært digitale. Med lange arbeidsdager og tre små barn er det ikke så lett å komme seg ut av døra klokka sju, så terskelen er lavere hvis man kan følge med hjemmefra. På den annen side mister man den kjappe praten med en kaffekopp i hånda før og etter møtet. Nå som dette har vært i over ett år, er jeg i likhet med de fleste mer enn klar for å treffe mennesker fysisk igjen, sier Kristin. Glad for økt mottakskapasitet Kristin synes Felleskjøpet er en viktig og god samarbeidspartner i bonde- hverdagen og brenner for at kolleger over hele landet skal få samme oppfølging som hun selv får. - Vi føler at vi har blitt sett og fulgt opp siden vi tok over, både av kraftfôr- konsulenten, de som selger tonnvarer og i butikken i Spydeberg. Vi ringes opp når det er kampanjer på viktige produkter og får alltid god hjelp, men jeg vet kolleger andre steder ikke har det slik. At bønder alle steder i Norge får de varene de trenger på Felleskjøpet og blir møtt av medarbeidere med kunnskap, er viktig for meg som tillitsvalgt, sier Kristin. En annen ting hun er opptatt av, er mottakskapasiteten på korn. - Jeg forstår at det er krevende for Felleskjøpet når mye korn skal leveres samtidig, men hvis kornet er treska og du ikke har lagringsmuligheter, så er du avhengig av at kornmottaket har nok kapasitet. Vi leier en del tørke- og lagringskapasitet på en nabogård og ønsker på sikt å bygge korntørke på gården, men høy nok kapasitet i sesong er essensielt hvis Felleskjøpet skal beholde sin posisjon i kornmarkedet. Det vil bety mye for mange korn- produsenter at kapasiteten økes, sier kornbonden. Klippekort i media Helt siden Kristin ble bonde har hun sett på det som viktig å framsnakke landbruket og bondeyrket når anledningen byr seg. Hun har ikke tall på hvor mange ganger hun eller mannen har vært i media. A stille opp når journalister ringer, har vært et bevisst valg. Det handler ikke om at paret er så glad i oppmerksomhet, men at de ser på det som en mulighet til å framsnakke norsk landbruk og yrket sitt. - Som næring tjener vi på at folk flest forstår mest mulig av bondens hverdag og utfordringer. Får man mulighet til å bidra til dette, bør man si ja, avslutter Kristin. SAMVIRKE #03 2021 5

Andre kundeaviser Felleskjøpet

Nyeste kundeavis