Slik fungerer det
BAUHAUS Montasjeservice tilbyr montering og installering av
utvalgte produkter som du har kjøpt hos BAUHAUS.
Montasjeservice går i all enkelhet ut på at du velger produktene
du ønsker å få montert. Deretter får du en fast pris på monteringen. BAUHAUS står for salg av produktene og for bestilling av
håndverker.
Du får en fast kontaktperson hos BAUHAUS, og skal ikke selv
inngå en avtale eller innhente tilbud fra en håndverker. Når monteringen er fullført, avregner BAUHAUS med håndverkeren og
sender en sluttfaktura til deg pålydende avtalt fastpris.
Oppstartsgebyr
Til hver montasjeordre vil det tilkomme et oppstartsgebyr. Oppstartsgebyret på kr. 750.- dekker håndverkerens kjøring samt verktøy. Hvis håndverkeren skal ta med varene du har
kjøpt eller bestilt, vil oppstartsgebyret koste kr. 1400.Hvis du ønsker å få fjernet et eksisterende/demontert produkt,
vil det tilkomme et tillegg for avfallshåndtering. Se pris for dette i
katalogen.
Kredittgodkjenning
Montasjetjenesten faktureres først når arbeidet er fullført og godkjent. Alle tjenester over kr. 5.000.- krever en kredittvurdering,
som betyr at du skal opplyse om personnummeret ditt når du
aksepterer tilbudet.
Faktura
Samlefakturaen mottar du på e-post når oppgaven er fullført og
du er fornøyd med resultatet.
Du har 30 dager til å betale fakturaen.
Hvordan
Kontakt en selger i et av våre varehus hvis du ønsker mer informasjon. Her kan vi hjelpe deg med spørs-målene du måtte ha,
samt lage et tilbud på montering.
Oppmåling
Fordi ingen boliger er like, kan du kjøpe til en oppmåling.
Dette betyr at vi kommer til deg og måler opp, tar en titt på arbeidsstedet i forhold til om det kan være noe som gjør at det vil
tilkomme ekstra arbeid for at tjenesten skal kunne gjennomføres.
Deretter vil du motta en fast pris på ekstraarbeidet, samt en evt.
spesifikasjon på materialene. Etter oppmålingen vil vår montasjekoordinator kontakte deg med et tilbud.
Montasjekoordinatoren er din kontaktperson gjennom hele prosjektet dersom det skulle oppstå noen spørsmål eller uklarheter.
Alt dette for at du skal føle deg trygg i prosessen. Ved oppmålinger tilkommer det oppstarts-gebyr.
Feil og mangler
Hvis det skulle oppstå en feil/reklamasjon i forbindelse med en
monteringsoppgave, skal du henvende deg til BAUHAUS Montasjeservice. Dette skal gjøres før du begynner å rette opp arbeidet
eller kjøper inn nye materialer. Ved reklamasjoner forbeholder
BAUHAUS Montasjeservice seg retten til å følge produktleverandørens reklamasjonsregler og toleransebeskrivelser.
På en fullført montasjeoppgave er det 2 års reklamasjonsrett på
håndverkerarbeidet. Kansellering av en montasjeoppgave skal
skje senest 2 arbeidsdager før avtalt oppstartsdato, pr. telefon til
montasjekoordinatoren eller på e-post til
[email protected]. Hvis håndverkeren kjører forgjeves, vil du bli avkrevd et
gebyr på 750.- for å dekke tidsforbruk.
Fast pris – trygt og enkelt
Trygghet – vi har kontakten
med håndverkeren
Vi garanterer at våre samarbeidspartnere er utdannet, og overholder alle gjeldende forskrifter og regler innenfor sin bransje.
Samtlige monteringer koordineres av BAUHAUS, og som kunde
mottar du en samlefaktura fra oss. Dette er også ditt bevis på 2
års reklamasjonsrett på arbeidet som er utført.
Enkelhet – bestill i varehuset,
vi ordner resten
Våre montasjekoordinatorer sørger for at din oppgave blir utført
faglig korrekt. Vi tar hånd om det hele – fra tilbud til gjennomføring av montering. Vi sørger for at du får med riktige varer hjem,
og at du blir kontaktet av en håndverker innen 2 arbeidsdager
for å avtale en dato for monteringen.
Fast pris
Vi gir deg et tilbud med fast pris. Du ved nøyaktig hva som inngår, samt hvilke vilkår som må være oppfylt for at tilbudet skal
gjelde. Du kan gå igjennom tilbudet hjemme i fred og ro og deretter ta kontakt med oss igjen.